vrijdag 19 augustus 2011

Vol en dan...

Ik vaar weer, na een korte tussenstop om bij te komen van het slechte weer. Gelijk leuke uitstapjes gemaakt met Birgit en genoten van het goed weer en de gastvrijheid van Gem en Paul.
Nu lig ik enigzins afgetobd aan de wallekant voor de Beukersluis. Want als milieubewust persoon heb ik natuurlijk een vuilwatertank ingebouwd van 215 liter (daar kunnen heel wat hoopjes in!) Normaal gesproken geeft een meter het niveau aan, echter dat gebeurde maar niet en op een gegeven moment begon het onaangenaam te ruiken....je raadt het al de tank stond op "ontploffen" Gekeken waar je zo'n ding kunt legen en dat is geen makkie. Bij de ene jachthaven werkte het apperaat niet en bij de andere haven kon ik amper aan de wal komen. Uiteindelijk de tank leeg laten slurpen (smakelijk eten) en opgelucht mijn tocht vervolgd. We zullen het maar niet hebben over de verplichting een vuilwatertank aan boord te hebben, de geringe motivatie van botenbezitters en het gebrek aan afzuigstations aan de vaarwegen. Enfin, een smerig karweitje toch geklaard.
Morgen via het Zwarte water de IJssel op richting Deventer en Zutphen. Nu nog even genieten van de mooie avond......hè, wat ruikt het toch fris......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten