zondag 6 mei 2012

we gaan weer varen

Het begint weer te kriebelen. In 2012 gaan we weer lekker varen, niet alvorens er weer het nodige geklust is aan boord. Afgelopen jaar vond ik het vervelend dat er alleen binnen gestuurd kon worden, dus dacht ik laat ik buiten in de kuip een helmstok maken en gelijk een gashendel om de motor te bedienen. Zo gezegd, zo gedaan. Tevens twee lieren bevestigd, dat scheelt als het hard waait en je moet de fok strak houden. Daarnaast de mast in de lak enz. Het hoort er allemaal bij als je een boot hebt.
Deze maand ga ik een week met Dirk naar de wadden. we hopen op goed weer en veel vis (Dirk). Verleden jaar lukte dat niet vanwege het slechte weer.
Eind juni ga ik een grote tocht maken richting het zuiden met Maastricht als eindbestemming. De tocht gaat via Zuid-Holland, de Biesbosch, Brabant. Het is mogelijk om een gedeelte van de route mee te varen. Laat het me weten info@robslangen.nl.  Keep in touche, ik doe hetzelfde. De schipper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten